"ALL YOU NEED IS LOVE, BUT A LITTLE CHOCOLATE NOW AND THEN DOESN'T HURT."
Binnen 1 á 2 werkdagen thuis bezorgd - € 4,95 verzendkosten - Gratis verzending vanaf € 30,-
Contact pagina
De pagina waar u terecht kunt met al uw vragen.
Veel gestelde vragen:
ALGEMEEN
V: Wat zijn de bedrijfsgegevens?
A:
Postadres:
Jean Monnetpark 15
7336 BA Apeldoorn
+31 (0)6 - 19 38 92 87
Internet:
info@chocomaniak.nl
www.chocomaniak.nl
Kamer van Koophandel:
KVK nummer: 56802609
BTW nummer: NL100663278B03
Bank:
IBAN: NL 67 RABO 0311 9761 66
BIC: RABONL2U
Choco Maniak is een webwinkel en heeft geen bezoekadres.
Wel kun je jouw bestelling ophalen, een afspraak is in te plannen via info@chocomaniak.nl.
V: Via welke wijze kan ik betalen?
A:
Wij hanteren verschillende betaalmethodes:
- Ideal
- Paypal
- Vooraf betalen (de betaal gegevens zijn op te vragen via info@chocomaniak.nl)
V: Zijn alle prijzen in de webshop incl BTW?
A:
Ja, alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW.
V: Ontvang ik een pakbon of factuur?
A:
Er wordt geen pakbon of factuur meegezonden met de bestelling.
De bevestiging van de bestelling wordt per email verzonden.
Mocht je de factuur willen ontvangen, is deze op te vragen via info@chocomaniak.nl
VERZENDING & RETOUR
V: Het artikel wat ik heb ontvangen is beschadigd, hoe wordt dit opgelost?
A: Wanneer je een beschadigd artikel hebt ontvangen, dien je dit binnen 7
dagen te melden bij ons via het email adres info@chocomaniak.nl.
Zodra je de volgende informatie vermeldt in je email, kunnen wij
sneller handelen:
- je naam;
- het factuurnummer;
- om welk artikel het gaat;
- wat er beschadig is.
Uiteraard zorgen wij binnen 48 uur voor een passende oplossing.
V: Kan ik mijn bestelling retourneren?
A:
De chocoladeproducten kunnen niet geretourneerd worden, gezien wij werken met etenswaren.
Op onze niet-chocolade items is de wettelijke zichttermijn van 14 dagen van toepassing
Voor verdere informatie verwijzen wij je door naar onze Algemene Voorwaarden artikel 4. Retourzendingen (zichttermijn / herroepingsrecht)
V: Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
A: Wanneer de goederen op voorraad zijn & de betaling ontvangen is, wordt
het pakket binnen 24 uur aangeboden bij PostNL voor verzending.
PostNL streeft ernaar om de eerstvolgende werkdag het pakket af te
leveren op het aangegeven aflever adres.
Wanneer er niemand thuis is, proberen zij het bij uw directe buren.
Mocht dit niet lukken dan wordt er de volgende werkdag een nieuwe poging
gedaan.
Houdt rekening met langere levertijden tijdens de feestdagen!
Gezien wij onze Chocolade liever niet zien smelten, kan een verzending
uitgesteld worden bij warm weer. Uiteraard nemen wij dan contact met je
op.
V: Wat betaal ik aan verzendkosten?
A:
Onze verzendkosten binnen Nederland zijn € 4,95 per pakket.
Boven de € 50,- is de verzending gratis.
Wij versturen onze pakketten via PostNL.
V: Ontvang ik een track & trace code?
A: Zodra het pakket is aangeboden bij PostNL, ontvang je een email van ons
waarin de track & trace code is vermeld.
Hieronder vind je de track & trace link:
http://www.postnl.nl/
V: Hoe wordt mijn pakket verpakt?
A:
Wij verpakken de bestellingen in nieuwe of in “nog in goede staat" gebruikte dozen.
Wanneer wij zelf pakketten hebben ontvangen zijn deze dozen vaak nog in goede conditie en kunnen prima nog een ronde mee.
Waarom weggooien als je het kan hergebruiken.
Vanzelfsprekend gebruiken wij alleen dozen die in goede staat zijn.
Daarnaast worden de dozen opgevuld met opvul chips zodat de artikelen beter beschermd zijn tijdens het vervoer
Onze gegevens
Contact
Jean Monnetpark 15
7336 BA Apeldoorn
+31 (0)6 - 19 38 92 87
info@chocomaniak.nl
Zakelijk
KVK: 56802609
BTW: NL001380841B47
FAQ - veel gestelde vragen
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. Door op de pagina te blijven stemt u automatisch in met het gebruik van cookies.
1. Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van
Choco Maniak en op iedere tussen Choco Maniak en consument tot stand
gekomen overeenkomst. De voorwaarden zijn voor een ieder toegankelijk en
opgenomen op de internetsite van Choco Maniak. U kunt een schriftelijk
exemplaar downloaden op de website.
1.2 Door het plaatsen van een bestelling geeft u te kennen dat u met
de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. Choco Maniak behoudt
zich het recht voor haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het
verstrijken van de looptijd te wijzigen.
1.3 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen worden de algemene
of specifieke voorwaarden of bedingen van derden niet door Choco Maniak
erkend.
1.4 Choco Maniak garandeert dat het geleverde product beantwoordt aan
de overeenkomst en voldoet aan de in het aanbod vermelde specificaties.
2. Levering
2.1 Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2.2 In het kader van de regels van de koop op afstand zal Choco
Maniak bestellingen tenminste binnen 7 dagen uitvoeren, tenzij een
andere levertermijn is overeengekomen. Indien levering binnen 7 dagen of
anders overeengekomen levertijd niet mogelijk is (doordat het bestelde
niet op voorraad is of niet meer leverbaar), of er is om andere redenen
vertraging, of een bestelling kan niet dan wel slechts gedeeltelijk
worden uitgevoerd, dan ontvangt de consument binnen 7 dagen na plaatsing
van de bestelling bericht en heeft hij in dat geval het recht de
bestelling zonder kosten en ingebrekestelling te annuleren.
2.3 Aan de leveringsplicht van Choco Maniak zal, behoudens
tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Choco Maniak geleverde zaken een
keer aan de afnemer zijn aangeboden. Bij bezorging aan huis strekt het
rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie, tot
volledig bewijs van het aanbod tot levering.
2.4 Alle op de internetsite genoemde termijnen zijn indicatief. Aan
de genoemde termijnen kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.
3. Prijzen
3.1 Prijzen worden binnen de looptijd van de aanbieding niet
verhoogd, tenzij wettelijke maatregelen dit noodzakelijk maken of indien
de fabrikant tussentijdse prijsverhogingen doorvoert.
3.2 Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk- en
zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen
aansprakelijkheid aanvaard.
3.3 Alle prijzen op de site zijn in Euro's en inclusief BTW.
4. Retourzendingen (zichttermijn / herroepingsrecht)
4.1 Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de
Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht
(een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 14 werkdagen
zonder opgave van reden te retourneren. Deze termijn begint op het
moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. De afnemer is gehouden,
alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 14
werkdagen na ontvangst schriftelijk melding te maken bij Choco Maniak.
Indien de afnemer binnen de zichttermijn van 14 dagen na ontvangst niet
heeft gemeld gebruik te maken van het wettelijk retourrecht, dan is de
koop een feit.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met
het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate
uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken
en de werking van het product te kunnen beoordelen. Indien hij van zijn
herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product binnen 28 dagen na
ontvangst aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van
postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de
originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende
documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer
zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt dan
behoudt Choco Maniak zicht het recht om waardevermindering te rekenen.
Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt Choco
Maniak binnen 14 dagen na goede ontvangst van de retourzending dan wel
14 dagen na bewijs van retournering (hierbij dient op het verzendbewijs
expliciet de inhoud van de retourzending te worden vermeld), zorg voor
terugbetaling. Bij retournering van de gehele aankoop zal het volledige
aankoopbedrag inclusief eventueel berekende verzend- en/of betaalkosten
aan de afnemer wordt terugbetaald. Bij retournering van slechts een deel
van de ontvangen aankopen, wordt slechts de aankoopwaarde van de
geretourneerde zaken terugbetaald. Bijkomende kosten ten gevolge van een
duurdere verzendmethode dan de goedkoopste standaardlevering worden
nimmer gerestitueerd.
5. Gegevensbeheer
5.1 Indien u een bestelling plaatst bij Choco Maniak, dan worden uw
gegevens opgenomen in het klantenbestand van Choco Maniak. Choco Maniak
houdt zich aan de Wet Persoonsregistraties en zal uw gegevens niet
verstrekken aan derden. Zie onze Privacy Policy.
5.2 Choco Maniak respecteert de privacy van de gebruikers van de
internetsite en draagt zorg voor een vertrouwelijke behandeling van uw
persoonlijke gegevens.
5.3 Choco Maniak maakt in sommige gevallen gebruik van een
mailinglijst. Elke mailing bevat instructies om uzelf van deze lijst te
verwijderen.
6. Garantie en conformiteit
6.1 De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten
voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties,
aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op
de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
6.2 Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie
aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de
consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de
verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op
grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
6.3 Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of
incompleet is, dan dient de afnemer (alvorens over te gaan tot
terugzending aan Choco Maniak) deze gebreken binnen 2 maanden na
ontdekking van het gebrek schriftelijk te melden aan Choco Maniak.
Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking
(inclusief accessoires en bijbehorende documentatie). Ingebruikneming na
constatering van gebreke, beschadiging ontstaan na constatering van
gebreke, bezwaring en/of doorverkoop na constatering van gebreke, doet
dit recht tot reclameren en terugzending geheel vervallen.
6.4 Indien klachten van de afnemer door Choco Maniak gegrond worden
bevonden, zal Choco Maniak de geleverde zaken naar keuze van de
consument kosteloos herstellen of vervangen. Eventuele aansprakelijkheid
van Choco Maniak bij schade is beperkt tot ten hoogste het factuurbedrag
der betreffende zaken, dan wel (naar keuze van Choco Maniak) tot het
maximale in het desbetreffende geval door de
aansprakelijkheidsverzekering van Choco Maniak gedekte bedrag. Iedere
aansprakelijkheid van Choco Maniak voor enige andere vorm van schade is
uitgesloten, waaronder mede begrepen aanvullende schadevergoeding in
welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade of
schade wegens gederfde winst.
6.5 Choco Maniak is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door
opzet of daarmee gelijk te stellen bewuste roekeloosheid van
niet-leidinggevend personeel.
6.6 Deze garantie geldt niet indien: A) en zolang de afnemer jegens
Choco Maniak in gebreke is; B) de afnemer de geleverde zaken zelf heeft
gepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren/of
bewerken. C) de geleverde zaken aan abnormale omstandigheden zijn
blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd
met de aanwijzingen van Speelgoed Maniak en/of gebruiksaanwijzing op de
verpakking zijn behandeld;
7. Aanbiedingen
7.1 Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij anders in de aanbieding is
vermeld.
7.2 Bij aanvaarding van een vrijblijvende aanbieding door koper,
behoudt Choco Maniak zich het recht voor de aanbieding binnen de termijn
van 3 werkdagen na ontvangst van die aanvaarding te herroepen of daarvan
af te wijken.
7.3 Mondelinge toezeggingen verbinden Choco Maniak slechts nadat deze
uitdrukkelijk en schriftelijk zijn bevestigd.
7.4 Aanbiedingen van Choco Maniak gelden niet automatisch ook voor
nabestellingen.
7.5 Choco Maniak kan niet aan haar aanbieding worden gehouden indien
de afnemer had behoren te begrijpen dat de aanbieding, dan wel een
onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.
7.6 Aanvullingen, wijzigingen en/of nadere afspraken zijn slechts van
kracht, indien schriftelijk overeengekomen.
8. Overeenkomst
8.1 Een overeenkomst tussen Choco Maniak en een klant komt tot stand
nadat een bestelling opdracht door Choco Maniak op haalbaarheid is
beoordeeld.
8.2 Choco Maniak behoudt zich het recht voor om zonder opgave van
redenen bestellingen of opdrachten niet te accepteren of uitsluitend te
accepteren onder de voorwaarde dat de verzending geschiedt onder
rembours of na vooruitbetaling.
9. Afbeeldingen en specificaties
9.1 Alle afbeeldingen; foto’s, tekeningen etc.; o.a. gegevens
betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, afbeeldingen van etiketten,
etc. op de internetsite van Choco Maniak gelden slechts bij benadering,
zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of
ontbinding van de overeenkomst.
10. Overmacht
10.1 Choco Maniak is niet aansprakelijk, indien en voor zover haar
verbintenissen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht.
10.2 Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, alsmede
elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoort
te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers,
storingen in het Internet, storingen in de elektriciteit, storingen in
e-mail verkeer en storingen of wijzigingen in door derden geleverde
technologie, vervoersmoeilijkheden, werkstakingen, overheidsmaatregelen,
vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of
fabrikanten van Choco Maniak alsmede van hulppersonen, ziekte van
personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden uitdrukkelijk
als overmacht.
10.3 Choco Maniak behoudt zich in het geval van overmacht het recht
voor haar verplichtingen op te schorten en is tevens gerechtigd de
overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel te vorderen
dat de inhoud van de overeenkomst zodanig wordt gewijzigd dat uitvoering
mogelijk blijft. In geen geval is Choco Maniak gehouden enige boete of
schadevergoeding te betalen.
10.4 Indien Choco Maniak bij het intreden van de overmacht al
gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts
gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het
reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is
de afnemer gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een
afzonderlijk contract. Dit geldt echter niet als het reeds geleverde
c.q. leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.
11. Aansprakelijkheid
11.1 Choco Maniak is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan
voertuigen of andere objecten ontstaan door verkeerd aanwenden van de
producten. Lees voor het gebruik de aanwijzingen op de verpakking en/of
raadpleeg onze website.
12. Eigendomsvoorbehoud
12.1 De eigendom van geleverde producten gaat pas over, indien u al
hetgeen u op grond van enige overeenkomst aan Choco Maniak verschuldigd
bent, heeft voldaan. Het risico ter zake van de producten gaat reeds op
het moment van de aflevering op u over.
13. Toepasselijk recht/bevoegde rechter
13.1 Op alle overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.
13.2 Van geschillen, voortvloeiende uit een overeenkomst tussen Choco
Maniak en koper, welke niet in onderling overleg kunnen worden opgelost,
neemt de bevoegde rechter binnen het arrondissement Apeldoorn kennis,
tenzij Choco Maniak er de voorkeur aan geeft het verschil aan de
bevoegde rechter van de woonplaats van de koper te onderwerpen, en met
uitzondering van die geschillen die behoren tot de competentie van de
kantonrechter.
ALGEMEEN
V: Wat zijn de bedrijfsgegevens?
A:
Postadres:
Jean Monnetpark 15
7336 BA Apeldoorn
+31 (0)6 - 19 38 92 87
Internet:
info@chocomaniak.nl
www.chocomaniak.nl
Kamer van Koophandel:
KVK nummer: 56802609
BTW nummer: NL100663278B03
Bank:
IBAN: NL 67 RABO 0311 9761 66
BIC: RABONL2U
Choco Maniak is een webwinkel en heeft geen bezoekadres.
Wel kun je jouw bestelling ophalen, een afspraak is in te plannen via info@chocomaniak.nl.
V: Via welke wijze kan ik betalen?
A:
Wij hanteren verschillende betaalmethodes:
- Ideal
- Paypal
- Vooraf betalen (de betaal gegevens zijn op te vragen via info@chocomaniak.nl)
V: Zijn alle prijzen in de webshop incl BTW?
A:
Ja, alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW.
V: Ontvang ik een pakbon of factuur?
A:
Er wordt geen pakbon of factuur meegezonden met de bestelling.
De bevestiging van de bestelling wordt per email verzonden.
Mocht je de factuur willen ontvangen, is deze op te vragen via info@chocomaniak.nl
VERZENDING & RETOUR
V: Het artikel wat ik heb ontvangen is beschadigd, hoe wordt dit opgelost?
A: Wanneer je een beschadigd artikel hebt ontvangen, dien je dit binnen 7
dagen te melden bij ons via het email adres info@chocomaniak.nl.
Zodra je de volgende informatie vermeldt in je email, kunnen wij
sneller handelen:
- je naam;
- het factuurnummer;
- om welk artikel het gaat;
- wat er beschadig is.
Uiteraard zorgen wij binnen 48 uur voor een passende oplossing.
V: Kan ik mijn bestelling retourneren?
A:
De chocoladeproducten kunnen niet geretourneerd worden, gezien wij werken met etenswaren.
Op onze niet-chocolade items is de wettelijke zichttermijn van 14 dagen van toepassing
Voor verdere informatie verwijzen wij je door naar onze Algemene Voorwaarden artikel 4. Retourzendingen (zichttermijn / herroepingsrecht)
V: Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
A: Wanneer de goederen op voorraad zijn & de betaling ontvangen is, wordt
het pakket binnen 24 uur aangeboden bij PostNL voor verzending.
PostNL streeft ernaar om de eerstvolgende werkdag het pakket af te
leveren op het aangegeven aflever adres.
Wanneer er niemand thuis is, proberen zij het bij uw directe buren.
Mocht dit niet lukken dan wordt er de volgende werkdag een nieuwe poging
gedaan.
Houdt rekening met langere levertijden tijdens de feestdagen!
Gezien wij onze Chocolade liever niet zien smelten, kan een verzending
uitgesteld worden bij warm weer. Uiteraard nemen wij dan contact met je
op.
V: Wat betaal ik aan verzendkosten?
A:
Onze verzendkosten binnen Nederland zijn € 4,95 per pakket.
Boven de € 50,- is de verzending gratis.
Wij versturen onze pakketten via PostNL.
V: Ontvang ik een track & trace code?
A: Zodra het pakket is aangeboden bij PostNL, ontvang je een email van ons
waarin de track & trace code is vermeld.
Hieronder vind je de track & trace link:
http://www.postnl.nl/
V: Hoe wordt mijn pakket verpakt?
A:
Wij verpakken de bestellingen in nieuwe of in “nog in goede staat" gebruikte dozen.
Wanneer wij zelf pakketten hebben ontvangen zijn deze dozen vaak nog in goede conditie en kunnen prima nog een ronde mee.
Waarom weggooien als je het kan hergebruiken.
Vanzelfsprekend gebruiken wij alleen dozen die in goede staat zijn.
Daarnaast worden de dozen opgevuld met opvul chips zodat de artikelen beter beschermd zijn tijdens het vervoer